Gangguan bekalan air di Shah Alam, Sepang dan KL

28/07/2009 9:18pm (Dipetik daripada Utusan Online)

KUALA LUMPUR 28 Julai – Beberapa kawasan di sekitar Shah Alam, Sepang dan Kuala Lumpur akan mengalami gangguan bekalan air pada 3, 5 dan 10 Ogos depan berikutan cadangan kerja-kerja pemasangan “Water Balance Meter” oleh Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn. Bhd. (Syabas).

Gangguan bekalan air itu pada 3 Ogos ini dari pukul 6 petang hingga 5 pagi keesokan harinya membabitkan kawasan Wilayah Klang di Shah Alam dan antara kawasan itu ialah Seksyen 2, Seksyen 3, Seksyen 12 dan kawasan Kelab Golf Sultan Sallahuddin Abdul Aziz Shah (KGSSAS), menurut kenyataan Syabas hari ini.

Kawasan-kawasan lain di Shah Alam yang terlibat adalah Seksyen 11, Kelab Shah Alam, Seksyen 13 dan kuarters Syabas Tadisma di Seksyen 13. Pada 5 Ogos pula, gangguan bekalan air akan berlaku di kawasan Sepang yang membabitkan keseluruhan kawasan Bandar Baru Salak Tinggi bermula dari pukul 8 malam hingga 5 pagi keesokan harinya.

Gangguan bekalan air turut berlaku pada 10 Ogos ini bermula pukul 5 petang hingga 6 pagi keesokan hari di Kuala Lumpur yang membabitkan keseluruhan kawasan Sri Hartamas, Bukit Sentul, Jalan Pahang di persimpangan Jalan Pahang-Jalan Tun Razak hingga persimpangan Jalan Titiwangsa-Jalan Pahang.

Tempat-tempat lain ialah Jalan Tun Razak di persimpangan Jalan Pahang hingga ke Jalan Langgak Golf, keseluruhan Jalan Semarak dan sekitar KLCC, kata kenyataan itu. Selain itu, kawasan yang turut mengalami gangguan bekalan air di kawasan Kuala Lumpur pada tarikh dan waktu yang sama ialah di Jalan Ampang bermula di persimpangan Jalan Tun Razak-Jalan Ampang hingga ke persimpangan di Lebuhraya Lingkaran Tengah 2 (MRR2).

Syabas berkata, kawasan-kawasan lain di Kuala Lumpur yang turut terlibat termasuklah di sebahagian Kampung Baru, Taman Duta, Bukit Tunku, Tasik Perdana, kawasan Parlimen, Jalan Sultan Salahuddin, Jalan Tun Ismail, Jalan Dato Onn, Jalan Lembah Ledang, Jalan Perlis, Jalan Kedah, Jalan Selangor, Jalan Johor dan Jalan Negeri Sembilan.

Sehubungan itu, para pengguna dinasihati menyimpan bekalan air secukupnya sebelum berlakunya gangguan bekalan air pada tarikh tersebut. Orang ramai boleh menghubungi Pusat Perkhidmatan Pelanggan (PUSPEL) di talian bebas tol di 1-800-88-5252 atau melayari laman web Syabas di http://www.syabas.com.my – Bernama

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s