Sapu Pasir Pulak

sapu-pasir

Kalau kelmarin GP korek pasir dalam longkang, harini pulak dieorang sapu dan bersihkan pasir-pasir yang tertinggal depan rumah penduduk. Macamtula GP, baru penduduk tak marah. Kalau tidak habis berdebu rumah, basuh kereta pun tak guna, debu melekat balik.

Lepas ni JBWI akan cuba settlekan hal alarm pulak, Insya Allah. Ye lah kita tertarik beli rumah kat WI ni pun sebab termasuk sistem alarm. Tapi sebahagian kita macam tertipu pulak sebab dah duduk setahun lebih pun, masih ada lagi yang tak beres hal alarm ni.

3 responses to “Sapu Pasir Pulak

  1. Saya pun tak beres2 hal alarm ni…..bila dipasang asyik tut tut tut dlm rumah…alarm tak berbunyi tapi controller kat dinding tu yg berbunyi…last2 saya switch off je main control dia….lepas tu box yg dipasang kt dinding depan tu pun sampai hari ni tak pasang2…..

  2. Saya masih mengharapkan agar kawasan “greenlane” dapat disempurnakan oleh pemaju sebagaimana kawasan green area sekeliling kawasan perumahan, yang ditambak dengan tanak berbaja dan ditanam denga pokok pagar, kawasan green lane telah terbiar sahaja dengan air bertakung selepas hujan dan mengundang nyamuk aedes membiak. Agaknya pada pihak berkuasa mana yang patut saya lapurkan, MPS atau Jabatan Kesihatan, takkan nak tunggu dah masuk hospital baru nak bertindak?

    • en. Norazhari… setkan masa bila free (petang dalam pukul 5.30 ke atas ok ke
      ?), saya pergi tengok sebab tak boleh bayang kat mana yg dimaksudkan… call saya… 013-3543594

      untuk makluman semua, aduan tentang alam sekitar yag membabitkan kesihatan (macam denggi) boleh diadukan kepada MPS, dieorang ada jabatan kesihatan sendiri. Tulis surat rasmi pada dieorang ataupun salurkan maklumat berkaitan kepada saya dan saya akan panjangkan kepada pihak terbabit dengan letterhead JBWI.

      Cuma mohon kerjasama semua, kalau boleh, drafkan surat aduan dan emelkan ke: jbwarisanindah@yahoo.com
      untuk ringankan kerja saya, so tak payahlah saya karang surat. harap maklum.

Leave a Reply

