Lajunya…

Antara aduan yang dibangkitkan masa perjumpaan sabtu lepas ialah ada di kalangan penduduk Warisan Indah sendiri yang bawa kereta laju dalam kawasan taman. Jadi JBWI mohon kerjasama semua penduduk untuk berhati-hati bila bawa kereta atau motor dalam taman ini untuk mengelakkan kejadian tidak diingini berlaku terutama kepada anak-anak kita.

HARAP MAKLUM!

7 responses to “Lajunya…

  1. Saranan ini adalah disokong memandangkan rekabentuk jalan dalam taman ini mempunyai `blind spot’ sebelum atau selepas selekoh terutama bila ada kereta diletakkan di tepi jalan. Sama-sama kita berhati-hati ketika memandu di dalam kawasan taman untuk mengelak kejadian tidak diingini.

  2. agaknya kereta ini dibawa laju ialah kedudukan taman kita dekat dengan litar F1..agak-agaknya pemandu-pemandu ni beranggapan sebab dekat dengan F1 so diaorang pun terasa la diaorg mcm pemandu F1 jugak..lebih-lebih lagi di selekoh-selekoh di sekitar jalan 8/2 ini..kalau boleh ambil lap 2 tayar je ( dari 4 tayar) lagi terasa kepuasan yang amat kot. Anak saya pun selalu main di depan..ngeri jugak lah saya kalau kereta-kereta F1 ni lalu…tapi 80% saya percaya adalah pemandu terlatih dari FIA dan harapan saya…berhati-hatilah semoga tidak berlaku sebarang kecelakaan dan kemalangan. salam.

  3. apa kata kita mark mana2 kereta yg selalu dipandu laju (kita salahkan kereta je lah – driver sure takmau mengaku.. kan?)

    kemudian kita hantar notis berkepala surat JBWI ni kat kereta tu.
    kalau kereta tu takde, kita hantar ke rumah pemiliknya dgn harapan pemilik rumah akan smpaikan notis tersebut ke kereta tersebut

    moga kereta tu faham lah

    hehe

  4. tak pun kita papar/sebarkan je no. kereta tue kat main page blog nie mcm poster nik nur madihah tue…..huhu…

  5. satu cadangan dari saya untuk mengurangkan blind spot apa kata sape2 yg rumah boleh masuk kereta 2 bijik tu maka park la kereta anda di dalam rumah…ini saya tgk kebanyakan-nye yg kereta 2 bijik ..mesti salah satu nak park kat luar.
    kalo rumah yg porch dia muat satu kereta jer..then understood.
    tapi ada tu umah boleh masuk 2 kereta tapi still nak letak kat luar jugak..
    so jalan raya jadi sempit
    sebab tu saya mmg jarang guna laluan depan tu kalo nak keluar
    saya lebih suka ikut jalan belakang yg lori lalu tu
    saya selesa sebab jalan tu besar…

Leave a Reply

